Thursday, 21 April 2011

Say Something Akhilah

Akhilah 1 thn 7 bln


 
Iyaaahh = Akhilah
Iyaaa = Sofea (cousin Akhilah)
Eelaa = Ella(nama ibunya)
Meer = Amir(nama abah)
Opah = Opah Wan Teh
Atuk = Atuk Rahman
Wan = Wan Jab
Tok = Tok Yah
Tam = Pak Tam
Cik = Mak Cik
ayer = air
tutu = susu
labu = labu
ta = kereta
pipen = upin ipin
btubtubtu = betul betul betul
nanak = x nak/nak (ikt suka hati dia ja hehehe)
buih = buih
sabun = sabun
tok Tan = Atuk Atan
tatak = kakak
lipas = lipas
cicak = cicak
tal = basikal

Ayat-ayat Akhilah

mak nanak air = mak nak air
mak nanak tutu = mak nak susu
mak iyaahh akk, coh = mak iyaahh popooo jom basuh (hehhehehe)
mak nak andi = mak nak mandi
mak iyaahh cin = mak Akhilah kencing
mak nanak tamin = mak nak vitamin (scott emultion)

Soalan aku Jawapan Akhilah

Situasi 1
(kat rumah)

aku : "Anak ibu nama apa yer?"
Akhilah : "iyaaahh"
aku : "Umur anak ibu berapa tahun?"
Akhilah : "ha-hun"
aku : "Akhilah sayang ibu x?"
Akhilah : "sa-yang"

Situasi 2
(kat Tesco)

aku : "Kita kat mana ni Akhilah
Akhilah : "Teh-co"
aku : "baju ni cantik x"
Akhilah : "antek, mak nanak" (sambil memegang baju nak suh beli la tu)
aku : "cantik ke,ibu rasa x cantik lah"
Akhilah : "mmmm x antek," (lepaskan semula baju, sbb ibu dia kata x cantik...hahhahahha..kesian Akhilah kena tipu ngan ibu dia..heheheh)



1 comment: